Research in Bavaria

Neues Portal öffnet seine Pforten für ausländische Doktorand*innen

Das neue Karierreforum "Research in Bavaria" ist eine neue Möglichkeit, online nach den Stellenausschreibungen und Forschungsprojekten Ihrer bevorzugten Universität oder Hochschule zu suchen. Auch die Hochschule Ansbach ist mit ihren Projekten im Portal auffindbar. Wer also Stellen für seine Doktorarbeit sucht, wird hier fündig! Das Forum ist vor allem interessant für ausländische Studierende, die ihre Abschlussarbeiten in Deutschland - oder spezieller: in Bayern - verfassen möchten.

The new career guide 'Research in Bavaria' features job opportunities and stories on pioneering research at University of Applied Sciences Ansbach. You can meet the researchers and learn more about your career opportunities. This forum features stories and news from Bavarian universities on innovative people, projects, and collaborations in an array of disciplines. Especially designed for foreign students who are looking for housing, or childcare, or trying to decide on the best insurance - universities offer welcome services to assist you with all practical matters.